23-12-2012 - Port d'en Siguer
23-12-2012 - Pic de l'Estany Mort
23-12-2012

Com que el nostre Pirineu està una mica pelat, anem a provar sort a Bensasc. Pugem a la tarda cap el refugi de la Renclusa, només sortir de l'aparcament ens trobem dos nois que baixen, i ens diuen que la han intentat pujar l'Aneto per Aiguallut i que han vist un allau a sota el pic de Coronas i que ha baixat fins a baix del glaciar i no han pujat, també ens comenten que les parts altes no hi ha gaire neu i que surten moltes pedres. Nosaltres anem al refugi i des d'allà el panorama no es pas tant desestros, falta neu però buscant el pas es pot fer be. Sortim del refugi i agafem una mica mes a la dreta de la ruta normal, pugem per pales un pel glaçades però que es fan be, un cop al portillon, baixem al glaçiar i veiem que també haurem d'esquivar pedres, un cop agafem la glaçera de l'Aneto la neu ho cobreix tot fins el cim, passem per sobre de l'allau que els dos nois havien vist i anem a buscar la pala que puja fins el cim. La pujada es bona i es fa be. La baixada fins a Aiguallut es espectacular i amb una neu perfecte, un copel torrent també el trobem ple i no ens descalcem fins el cotxe.

La Maladeta es veu molt be, la Rimaia plena i la canal molt be.
El pic d'Alba no hi ha neu per fer-lo, des de Paderna amunt es complicat.

allau a sota el pic de Coronas